Szkoła
Projekty unijne i rządowe
Projekt pn. „Twoja wiedza – Twoja przyszłość II”
Projekt jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 10. Innowacyjna Edukacja, Działanie 10.2. Kształcenie ogólne i zawodowe, Poddziałanie 10.2.3 Kształcenie zawodowe.
Beneficjentem projektu jest Powiat Inowrocławski.
Projekt jest realizowany w okresie od 1 sierpnia 2017 r. do 28 września 2018 r. i obejmuje rok szkolny 2017/2018.
Celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia zawodowego szkół zawodowych Powiatu Inowrocławskiego poprzez rozszerzenie oferty edukacyjnej, dostosowanej do potrzeb rynku pracy, w roku szkolnym 2017/2018.
Projekt jest finansowany ze środków: Europejskiego Funduszu Społecznego, krajowych oraz powiatu.
W ramach projektu w ZSP 1 realizowane będą następujące formy wsparcia:
1. Zajęcia pozalekcyjne: „Grafika komputerowa” dla uczniów Technikum w zawodach technik teleinformatyk i technik elektronik,
2. Staże zawodowe dla uczniów Technikum w zawodzie technik analityk (realizacja w okresie wakacyjnym).
Relacja z zajęć październik 2017
Relacja z zajęć listopad/grudzień 2017
Relacja z zajęć styczeń/luty 2018
Relacja z zajęć marzec/kwiecień 2018
Relacja z zajęć maj/czerwiec 2018
Staże zawodowe - relacja ze spotkania czerwiec 2018
Projekt pn. „Zostań Omnibusem II”
Projekt jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 10. Innowacyjna edukacja, Działanie 10.2. Kształcenie ogólne i zawodowe, Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne.
Beneficjentem projektu jest Powiat Inowrocławski.
Celem projektu jest kształtowanie i rozwijanie wśród uczniów szkół o kształceniu ogólnym, dla których organem prowadzącym jest Powiat Inowrocławski, kompetencji kluczowych i umiejętności istotnych na rynku pracy, rozwijanie zindywidualizowanego podejścia do ucznia ze specjalnymi potrzebami w roku szkolnym 2019/2020 i 2020/2021.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu Powiatu Inowrocławskiego na podstawie umowy o dofinansowanie z 6 maja 2019 r.
Realizację projektu zaplanowano na okres sierpień 2019 r. - czerwiec 2020 r. Okres ten został wydłużony do października 2021 r.
Formy wsparcia przewidziane w projekcie dla uczniów/uczennic IV LO w Zespole Szkół Chemiczno-Elektronicznych im. Jana Pawła II w Inowrocławiu:
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze: matematyka – poziom podstawowy, język angielski – poziom podstawowy;
- Zajęcia pozalekcyjne: język angielski – poziom rozszerzony, komunikacja interpersonalna.
We wrześniu 2019 roku odbyły się spotkania rekrutacyjne dla uczniów/uczennic klas I-III liceum. Po weryfikacji dokumentów rekrutacyjnych oraz zatwierdzeniu list podstawowych i rezerwowych ostatecznie w projekcie uczestniczy 48 uczniów. Niektórzy z nich nawet w dwóch lub trzech formach wsparcia.
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze: język angielski – poziom podstawowy
(1 grupa – 8 osób, 30 godzin)
Celem zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka angielskiego jest:
- wyrównanie poziomu wiedzy z zakresu słownictwa,
- kształtowanie umiejętności językowych potrzebnych do zdania egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym,
- motywowanie uczniów do samodzielnej pracy nad doskonaleniem swoich umiejętności językowych,
- praca nad rozwijaniem umiejętności wyrażania swoich opinii i komentarzy w języku obcym.
W trakcie zajęć uczniowie przedstawiali ogólne i szczegółowe informacje zawarte w autentycznym tekście przeczytanym lub usłyszanym, prowadzili rozmowy z zastosowaniem różnych środków językowych odpowiednich do funkcji komunikacyjnych, budowali spójne wypowiedzi z zastosowaniem odpowiednich form językowych, analizowali i przetwarzali dostarczone informacje. Miła atmosfera na zajęciach sprzyjała wzajemnej współpracy między uczestnikami, a prowadzącym.
|
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze: matematyka – poziom podstawowy
(4 grupy po 8 osób, 30 godzin)
Celem zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki jest:
- rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- wykształcenie umiejętności operowania obiektami abstrakcyjnymi,
- precyzyjne formułowanie wypowiedzi,
- nabycie umiejętności poprawnego analizowania, wnioskowania i uzasadniania,
- wyrabianie systematyczności w pracy oraz wytrwałości w zdobywaniu wiedzy,
- kształtowanie postaw poszukujących i krytycznych.
W trakcie zajęć uczniowie określali funkcje za pomocą wzoru, tabeli, wykresu. Nauczyli się szkicować wykresy funkcji liniowej i kwadratowej oraz odczytywać własności funkcji z wykresu. Rozwiązywali równania i nierówności kwadratowe oraz równania wymierne. Ćwiczyli podstawowe działania na potęgach i logarytmach. Poznali własności ciągu arytmetycznego i geometrycznego. Uczniowie chętnie wykonywali zadania, które w dużym stopniu przygotują ich do obowiązkowego egzaminu maturalnego z matematyki.
Zajęcia pozalekcyjne: język angielski – poziom rozszerzony
(1 grupa – 8 osób, 60 godzin)
Celem zajęć pozalekcyjnych z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym jest zdobycie umiejętności:
- posługiwania się środkami językowymi przydatnymi w skutecznym komunikowaniu się w języku angielskim w mowie i piśmie,
- rozumienia wypowiedzi, reagowania na wypowiedzi, tworzenia i przetwarzania wypowiedzi w celu utrzymania skutecznej komunikacji w języku angielskim,
- korzystania ze źródeł informacji w języku angielskim,
- stosowania strategii komunikacyjnych,
- dokonywania samooceny własnej nauki,
- samodzielnej pracy nad językiem i doskonalenia swojej świadomości językowej,
- współdziałania w grupie.
Tematyka zajęć obejmowała pięć modułów:
- Wyrażanie i przedstawianie się,
- Dzień w pracy i na urlopie,
- Style życia,
- Żyć i uczyć się,
- To jest życie.
Uczniowie w bardzo ciekawy sposób poznali wiele zagadnień i nabyli dużo umiejętności, które będą mogli wykorzystać na egzaminie maturalnym z języka angielskiego jako przedmiotu dodatkowego. Dotyczyły one zarówno słownictwa, jak i ćwiczeń gramatycznych. Niektóre z nich to: pisanie listu z zaproszeniem oraz podania o pracę, zachowanie się podczas rozmowy kwalifikacyjnej, wybór mieszkania do wynajęcia, wyszukiwanie informacji, analizowanie tekstów źródłowych, przekonywanie i bronienie własnego punktu widzenia. Ten szybki kurs języka angielskiego na pewno w skuteczny sposób umożliwi komunikowanie się w tym języku.
Zajęcia pozalekcyjne: komunikacja interpersonalna
(2 grupy po 8 osób, 30 godzin)
Celem zajęć pozalekcyjnych z komunikacji interpersonalnej jest:
- kształtowanie kompetencji i umiejętności społecznych,
- kształtowanie zasad komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji oraz przezwyciężania barier i zakłóceń w komunikowaniu się,
- kształtowanie umiejętności funkcjonowania w grupie,
- wychowanie do udziału w debacie publicznej,
- rozwijanie umiejętności uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim,
- rozwijanie zainteresowań uczniów.
Uczniowie w trakcie zajęć wykonywali ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem źródeł (aktów prawnych, artykułów prasowych, opracowań naukowych), prowadzili dyskusje i uczestniczyli w debatach, odgrywali role oraz pracowali metodami z użyciem multimediów. Zdobyta wiedza i umiejętności pozwolą im pokonać bariery komunikacyjne i lepiej funkcjonować w społeczeństwie. Na zajęciach panowała przyjazna atmosfera, która sprzyjała otwartości i kreatywności. Uczniowie chętnie wykonywali zadania i uczestniczyli w dyskusji.
|
Projekt rządowy „Aktywna tablica"
Powiat Inowrocławski pozyskał kwotę 226 tysięcy złotych dofinansowania w ramach Rządowego Programu „Aktywna tablica” - edycja 2020. To największe wsparcie w regionie!
Celem Rządowego Programu „Aktywna tablica” jest rozwijanie nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji. Program obejmuje lata 2020-2024. W jego ramach zostanie zakupionych 70 laptopów oraz 12 monitorów interaktywnych dla 19 szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Inowrocławski: 5 liceów, 8 techników, 5 szkół branżowych I stopnia i szkoły podstawowej specjalnej – informuje Joanna Kuchta, Naczelnik Wydziału Rozwoju, Planowania Inwestycji i Inicjatyw Europejskich Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu.
Zakupiony sprzęt umożliwi szersze stosowanie technik multimedialnych podczas każdej lekcji, m.in. wykorzystanie prezentacji PowerPoint, Prezi oraz Impress. Możliwa będzie prezentacja materiałów dydaktycznych w wysokiej jakości formacie, w szczególności materiałów audiowizualnych, które stanowią również formę przygotowania do egzaminów maturalnych.
Zakup laptopów, z których korzystać będą na lekcji zarówno nauczyciele, jak i uczniowie, wpłynie z pewnością na wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkół. Przyczyni się do ich kompleksowego wyposażenia w sprzęt multimedialny, który wykorzystywany będzie przez kolejne roczniki uczniów. Materiały dydaktyczne stworzone i zaprezentowane za pomocą dostępnych programów zmniejszą trudności uczniów z opanowaniem materiału, pomogą uzyskać lepszy wynik na egzaminie zewnętrznym
Nasza szkoła pozyskała z projektu „Aktywna tablica” 10 laptopów (5 dla Liceum i 5 dla Technikum)
Dzięki technologiom informacyjno-komunikacyjnym (TIK nasi uczniowie mają możliwość rozwijania podstawowych umiejętności informatycznych i multimedialnych.
A nauczyciele pozyskali nowoczesne narzędzia pracy.
do góry ⇑